Their Bottom line; or Your Lifeline?

Η δική τους Κερδοφορία, ή Η Δική σας Υγεία;

Εάν χρειάζεστε ένα ολοκληρωμένο διεθνές ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας για την οικογένειά σας, ή απλά θέλετε να καλύψετε τα απαραίτητα για τον εαυτό σας, ή αν είστε μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση με εργαζόμενους που ταξιδεύουν τακτικά σε νέες αγορές, ή μόνιμα εγκατεστημένους οπουδήποτε τον κόσμο: Χρειάζεστε προγράμματα εύκολα στη διαχείριση, κορυφαία ποιότητα υπηρεσιών και μέγιστη αξία και διαφάνεια για το κόστος που πληρώνετε.

Ακόμα κι αν είστε μια μικρή επιχείρηση που θέλετε να εξασφαλίσετε το προσωπικό σας, υπάρχουν για σάς πολλές ευέλικτες επιλογές.

Η ασφάλιση υγείας είναι σημαντική για τη διατήρηση της υγείας σας σε άριστη κατάσταση. Δεν είναι απλώς για όταν εσείς ή κάποιο μέλος της οικογένειας αρρωστήσει. Ταυτόχρονα είναι επίσης σημαντικό για τα οικονομικά σας να εξασφαλίσετε ότι έχετε τη σωστή κάλυψη δίχως κενά, ή περιττές χρεώσεις.

Οι λόγοι για την επιλογή ιδιωτικής υγειονομικής περίθαλψης είναι σαφείς, και τα οφέλη προφανή. Θέλετε να έχετε την πληρέστερη και αμεσότερη ιατρική περίθαλψη δίχως να χρειάζεται να περιμένετε σε ουρές ή σε λίστες αναμονής του δημόσιου συστήματος υγείας. Όπως επίσης να έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε εσείς τον γιατρό που θα συμβουλευθείτε, πιθανόν κάποιον που σας συστήνει ο οικογενειακός σας γιατρός ή ο παθολόγος σας, ή κάποιον ειδικό για τη συγκεκριμένη θεραπεία που χρειάζεστε.

Να μπορείτε να επιλέξετε το νοσοκομείο που θα εμπιστευθείτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου προκειμένου μαζί με το πρόβλημα της υγείας σας να μην έχετε την αβεβαιότητα και το άγχος της εξέλιξης.

Η διατήρηση της ηρεμίας καθώς και η άνεση και οι ευκολίες κατά τη διάρκεια της θεραπείας σας είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην αποκατάσταση της υγείας σας κατά την ανάρρωσή σας.

Συνολικά το αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας που σας προσφέρει η ιδιωτική ιατρική ασφάλιση είναι από μόνο του ένα σπουδαίο πλεονέκτημα.

Αν πιστεύετε ότι για όλους αυτούς τους λόγους και τα οφέλη αξίζει να πληρώσετε τα ανάλογα ασφάλιστρα τότε έχετε πάρει τη σωστή απόφαση και χρειάζεστε κάθε πληροφορία και λεπτομέρεια για να προχωρήσετε στην υλοποίησή της.

Είναι γεγονός ότι η ιδιωτική υγειονομική περίθαλψη κοστίζει. Και κοστίζει ακριβά. Και αυτός είναι ακριβώς ο κίνδυνος που θέλετε να μετριάσετε με το ασφαλιστικό σας πρόγραμμα. Να έχετε στη διάθεσή σας το –συνήθως μεγάλο- ποσόν που θα χρειαστείτε για εσάς, την οικογένειά σας, τους ανθρώπους σας σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας. Για αυτό πληρώνετε το ασφάλιστρο, ώστε να έχετε καλύψεις με μεγάλα έως ακόμη και απεριόριστα όρια σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου σας.

Το πρόβλημα είναι ότι συχνά τα ασφάλιστρα αυξάνονται με ρυθμό που προκαλεί ορισμένα ανησυχητικά ερωτηματικά σχετικά με τις πρακτικές ορισμένων φορέων παροχής υγειονομικής ασφάλισης

Είναι το Κέρδος, ή Ο Άνθρωπος;

Οι ειδικοί της ασφάλισης υγειονομικής περίθαλψης υποστηρίζουν ότι ο πραγματικός λόγος που τα ασφάλιστρα αυξάνουν τόσο πολύ οφείλεται στην αύξηση των δαπανών στον τομέα της υγείας. Κατά τα τελευταία χρόνια, παρακολουθούμε καταπληκτικά επιτεύγματα στην ιατρική, νέες εξελιγμένες τεχνολογίες, φάρμακα νέας γενεάς, ανακαλύψεις που έχουν κόστος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή τους, με άμεση επίπτωση στην αύξηση των ασφαλίστρων. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι θέλουμε τις καλύτερες δυνατές ιατρικές υπηρεσίες, αλλά δεν μπορούν όλοι να αντέξουν οικονομικά το αυξανόμενο κόστος που απαιτούν οι ιατρικές εξελίξεις.

Ωστόσο, κάποιοι άλλοι ειδικοί, εκείνοι που μελετούν τους αριθμούς και εμβαθύνουν στα θέματα, καταλήγουν σε κάποια μάλλον ανησυχητικά ευρήματα.

Ορισμένοι κορυφαίοι πάροχοι ασφάλισης υγείας έχουν υποστεί μεγάλες οικονομικές απώλειες στις επενδύσεις τους κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Όπως επίσης, τα κέρδη τους έχουν μειωθεί επειδή πολλοί πελάτες ιδιώτες ή εταιρείες έχουν εγκαταλείψει την ασφάλιση υγείας λόγω της οικονομικής κατάστασης. Και προβαίνουν σε περικοπές παροχών και στην υποβάθμιση των καλύψεων που προσφέρουν προκειμένου να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

Με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν αυξήσεις στα έσοδα από προγράμματα διεθνούς ασφάλισης υγείας ακόμη και πάνω από 40%.

Κάποιοι θέλουν να αυτοαποκαλούνται μη-κερδοσκοπική επιχείρηση, ενώ την ίδια στιγμή επαίρονται για “… εντυπωσιακή ανάπτυξη. Έχουμε αυξήσει τα κέρδη κατά 30% κάθε χρόνο … ” σύμφωνα με δηλώσεις των επικεφαλής των, οι ετήσιες αποδοχές των οποίων κυμαίνονται σε εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των μπόνους και των συνταξιοδοτικών εισφορών.

Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι καθώς μεγαλώνουν υφίστανται εκπτώσεις στην υγεία τους και τα ασφάλιστρα αυξάνονται ανάλογα και κατά κανόνα υψηλότερα από τον πληθωρισμό. Αλλά υπάρχουν πολλοί που θεωρούν τις αυξήσεις ασφαλίστρων υπερβολικές.

Σήμερα κάποιος που είναι 60 ετών, την επομένη που γίνεται 61, το ετήσιο ασφάλιστρό του αυξάνεται κατά 38%!

Είναι η δική τους Κερδοφορία, ή Η Δική σας Υγεία;

Ορισμένοι έχουν δυσαρεστηθεί από το γεγονός ότι ο θεράπων ιατρός τους δεν έχει πλέον την ευχέρεια να συστήσει τον συγκεκριμένο ειδικό που κρίνει ότι πρέπει να επιληφθεί του προβλήματος, αλλά η επιλογή γίνεται αποκλειστικά μεταξύ όσων είναι συμβεβλημένοι με την ασφαλιστική εταιρεία. Και οι γιατροί με τις υψηλότερες αμοιβές, προφανώς λόγω του ότι είναι περιζήτητοι, δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα επιλογής.

Φυσικά το τί καλύπτεται πραγματικά εξαρτάται από το ασφαλιστικό πρόγραμμα που έχετε αγοράσει, και προκειμένου να έχετε τη σιγουριά και την ηρεμία ξέροντας ότι καλύπτεστε σχεδόν για ο,τιδήποτε είναι καλύτερα να επιλέξετε το ανώτερο πρόγραμμα και να πληρώσετε κάτι παραπάνω σε ασφάλιστρα. Στην περίπτωση αυτή όμως θα θέλετε να εξασφαλίσετε ότι όντως θα δεχθείτε την αρτιότερη θεραπεία, κορυφαία ποιότητα υπηρεσιών και μέγιστη αξία για το κόστος που πληρώνετε.

Αυτό που σίγουρα δεν θα θέλετε είναι να προσπαθήσουν να αποφύγουν την πληρωμή όπου μπορούν, είτε να σας προτείνουν κάποια νοσοκομεία κατώτερα του επιπέδου που έχετε επιλέξει. Πιθανόν σε μεγάλη απόσταση από την περιοχή σας, που σημαίνει ταλαιπωρία για την οικογένειά σας και τους φίλους σας ή ότι δεν μπορείτε να συνεχίσετε τη θεραπεία με τον προσωπικό σας γιατρό.

Μερικά από τα εναλλακτικά θεραπευτήρια έχουν λιγότερες ειδικότητες και περιορισμένες δυνατότητες και ίσως να μην εξασφαλίζουν την παροχή υπηρεσιών που δικαιούστε και πληρώνετε. Η δυνατότητα επιλογής είναι ο θεμέλιος λίθος της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας, αλλά με τον αποκλεισμό ορισμένων μονάδων υγείας υψηλού επιπέδου για λόγους κόστους, περιορίζονται οι επιλογές, υποβαθμίζεται η περίθαλψη και οι υπηρεσίες προς τους ασθενείς και χάνεται το νόημα της ιδιωτικής ασφάλισης.

Φροντίδα Υγείας για Ποιόν; Για Eσάς, ή για τον Ισολογισμό τους;  

Για πολλά χρόνια τώρα σε πλήθος ασφαλισμένων είχε καλλιεργηθεί η αντίληψη ότι αν επέλεγαν ένα κορυφαίο όνομα για την ασφάλισή τους θα είχαν ανά πάσα στιγμή αμέριστη φροντίδα και ενδιαφέρον. Λάθος. Παρά το υψηλό και συνεχώς αυξανόμενο ασφάλιστρο.

Σήμερα οι άνθρωποι έχουν επιλογές. Επιλέγουν φορείς παροχής υγειονομικής ασφάλισης που βλέπουν τον πελάτες ως επίκεντρο ενδιαφέροντος και προσοχής και όχι ως πηγή κερδοφορίας.

Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων πολλοί εγκαταλείπουν την επιλογή του μεγάλου ονόματος και στρέφονται σε εναλλακτικούς παρόχους.

  1. Τα ασφάλιστρα αυξάνονται κάθε χρόνο σε ποσοστό κατά πολύ πάνω από τον πληθωρισμό. Αν και συνειδητοποιούν ότι καθώς γερνάμε, η ασφάλιση της υγεία μας αντιπροσωπεύει μεγαλύτερο κίνδυνο, πολλοί αισθάνονται ότι οι αυξήσεις των ασφαλίστρων είναι υπερβολικές.
  2. Η προσπάθεια του ασφαλιστικού φορέα να περικόψει παροχές προκειμένου να αντισταθμίσει υποτίθεται το αυξανόμενο κόστος της περίθαλψης.

Αυτό μεταξύ άλλων σημαίνει ότι ο οικογενειακός σας γιατρός δεν είναι σε θέση να σας παραπέμψει στον ειδικό που έχει μια ιδιαίτερη εμπειρία για την κατάστασή σας. Απλώς θα συστήσει π.χ. “έναν ορθοπεδικό χειρουργό” και η ασφαλιστική εταιρεία θα σας δώσει ορισμένες επιλογές, πάντα με κριτήριο το χαμηλό κόστος. Εκτός και αν η ίδια εταιρεία κερδίζει τόσο από την ασφάλιση όσο και από τη θεραπεία σε δικές της νοσοκομειακές μονάδες.

Αν δηλαδή χρειάζεστε μια αντικατάσταση ισχίου – και το ο πλέον έμπειρος ειδικός στην περιοχή σας δεν είναι στην λίστα των συμβεβλημένων γιατρών θα καταλήξετε να σας δει κάποιος άλλος ….. αλλά ποιός;

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει συμβάσεις με νέους γιατρούς οι οποίοι προκειμένου να γίνουν γνωστοί έχουν δεχθεί η αμοιβή τους να καθορίζεται από την ασφαλιστική εταιρεία.

Έτσι από οικονομική άποψη είναι προς το συμφέρον της εταιρείας να σας παραπέμψει σε έναν νέο και λιγότερο έμπειρο χειρουργό ή ίσως σε κάποιον που δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία σε χειρουργικές επεμβάσεις ισχίου.

Μπορείτε να σκεφτείτε ότι ίσως αυτό να δίνει στους πλέον έμπειρους γιατρούς τη δυνατότητα να χρεώνουν περισσότερα αλλά…

Το κορυφαίο όνομα που έχετε εμπιστευθεί για την ασφάλισή σας, όπως και άλλοι πάροχοι ασφάλειας υγείας, έχει τιμολογήσει τις ιατρικές υπηρεσίες και πράξεις με τιμές που θεσπίστηκαν το 1991 και σήμερα αποκλίνουν κατά πολύ από τα πραγματικά κοστολόγια.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της 20ετίας και πλέον, νέες τεχνολογίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους, ο πληθωρισμός έχει αυξηθεί καθώς και τα γενικά έξοδα όπως π.χ. το κόστος ασφάλισης επαγγελματικής αστικής ευθύνης των γιατρών.

Αλλά αντί για ανάλογη αύξηση των ορίων, με τον νέο τιμοκατάλογο προβλέπονται χαμηλότερες αμοιβές, ορισμένες μάλιστα μειωμένες κατά περισσότερο από 45%.

Οι μειώσεις αυτές είναι αναμενόμενο να μη γίνουν αποδεκτές ιδιαίτερα από γιατρούς με ικανότητες και φήμη περιορίζοντας περαιτέρω τις επιλογές για τους ασθενείς -ή αναγκάζοντάς τους να πληρώσουν εξ ιδίων τη διαφορά.

Παράλληλα η ανηλεής μείωση του κόστους οδηγεί επίσης σε διαμαρτυρίες από τους υπαλλήλους των ασφαλιστικών παρόχων, οι οποίοι είναι δυσαρεστημένοι με τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές. Και ενώ θα μπορούσε να πεί κανείς ότι πολλοί εργαζόμενοι είναι δυσαρεστημένοι με τους εργοδότες τους – είναι σαφές ότι υπάρχουν προβλήματα με τις εργασιακές πρακτικές ορισμένων φορέων παροχής διεθνούς υγειονομικής ασφάλισης. Με άμεση αντανάκλαση στην ποιότητα της εξυπηρέτησης των πελατών.

Εσείς ποιόν έχετε στο πλευρό σας;

Όταν αγοράζετε ασφάλιση διεθνούς υγειονομικής περίθαλψης χρειάζεστε έναν εξειδικευμένο Ασφαλιστικό Σύμβουλο Υγείας στο πλευρό σας.

Ο ρόλος του Συμβούλου συνοψίζεται στο να σας εξασφαλίσει τη μείωση του κόστους και της αβεβαιότητας.

Μείωση του κόστους για αγοραστές που χρειάζονται τη σωστή κάλυψη και τον κατάλληλο ασφαλιστικό πάροχο για τις συγκεκριμένες καλύψεις.

Ο Σύμβουλος ξέρει την ασφαλιστική αγορά. Γνωρίζει τους κινδύνους των πελατών, ξέρει ποιοί πάροχοι μπορούν να καλύψουν αυτούς τους κινδύνους, και μπορεί να εξασφαλίσει την κάλυψη κατά τον καλύτερο τρόπο.

Οι Ιδιώτες αλλά και οι εταιρικοί αγοραστές δεν έχουν όλες τις πληροφορίες σχετικά με την τοποθέτηση μιας ασφάλισης και είναι δύσκολο για αυτούς να διαπραγματευτούν το κόστος και τους όρους του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Οι αγοραστές γνωρίζουν τους κινδύνους που έχουν ανάγκη κάλυψης, αλλά μπορεί να μην είναι ενήμεροι για την οικονομική ευρωστία του παρόχου της ασφάλισης ή για τις επικρατούσες συνθήκες της ασφαλιστικής αγοράς.

Γνωρίζοντας την αγορά ο Σύμβουλος, είναι σε θέση να ζητά και να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους αγοραστές και τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς και να αναλύει και να επεξηγεί τις πληροφορίες απλά και κατανοητά στα δύο μέρη της συναλλαγής.

Προς το συμφέρον της μακροπρόθεσμης σχέσης πελάτη και παρόχου, ο Σύμβουλος έχει ένα ισχυρό κίνητρο για να εξασφαλίσει ότι όλα τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, έτσι ώστε να είναι σε θέση να συνάψουν μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία.

Ο αγοραστής προκειμένου να έρθει σε απ’ευθείας συναλλαγή με την ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να υστερεί σε διαπραγματευτική ισχύ. Μια μικρή ή μεσαίου μεγέθους επιχείρηση μπορεί να υστερεί σε επιρροή από ό,τι η μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία με την οποία προτίθεται να συνεργαστεί. Η διαμεσολάβηση του Συμβούλου με τον όγκο εργασιών που αντιπροσωπεύει για την ασφαλιστική εταιρεία είναι σε θέση να εξισορροπήσει την εξίσωση, και να επιτύχει καλύτερους όρους και τις προϋποθέσεις για τον πελάτη.

Κάθε πάροχος ασφάλισης προσφέρει ουσιαστικά την ίδια υπόσχεση – να αποζημιώσει τον ασφαλισμένο σε περίπτωση που υποστεί απώλεια. Πρωτίστως όμως θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει σωστά και να αξιολογήσει τον κίνδυνο που ασφαλίζει, να έχει την οικονομική ευρωστία και την φερεγγυότητα προκειμένου να καταβάλει οποιεσδήποτε αξιώσεις που μπορεί να προκύψουν από αυτόν τον κίνδυνο, καθώς και την καλή φήμη ότι τηρεί τις υποσχέσεις του.

Ο διαμεσολαβών Σύμβουλος αναζητά τον πλέον κατάλληλο πάροχο ασφάλισης για να τοποθετήσει την κάλυψη για τον κίνδυνο του πελάτη. Επίσης έχει να προτείνει εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του κινδύνου που μπορεί να είναι αδύνατον ή οικονομικά ασύμφορο να ασφαλιστεί.

Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν πρόκειται απλώς για μεσάζοντα, αλλά για υπεύθυνο Σύμβουλο του πελάτη στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του οποίου θέτει την τεχνογνωσία, την εμπειρία, τη γνώση της ασφαλιστικής αγοράς και των κινδύνων των πελατών, καθώς και τις προσβάσεις του σε ασφαλιστικούς φορείς, προκειμένου να επιτύχει την ευρύτερη κάλυψη με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος

Οι επαγγελματίες διαχειριστές κινδύνων που αγοράζουν ασφάλιση γνωρίζουν ότι η σύναψη ασφαλιστικής κάλυψης δεν αφορά απλώς την πώληση ενός προϊόντος, αλλά τη διαμόρφωση ενός εργαλείου για τη μεταφορά του κινδύνου με όρους και κόστος που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης για την κάθε συγκεκριμένη περίπτωση και αναγνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά του Συμβούλου ασφαλίσεων.

Αν ταξιδεύετε συχνά ή αν ζείτε στο εξωτερικό, η διεθνής ασφάλιση υγείας σας εξασφαλίζει σιγουριά και ηρεμία. Και η συνεργασία με τον ειδικό Σύμβουλο Ασφάλισης Υγείας κάνει την εξασφάλισή σας οικονομικά προσιτή.

Share This